Search This Blog

Friday 14 January 2011

Château de la Maltroye 2007 Chassagne-Montrachet Premier Cru Morgeot, Burgundy, France


Ma megerkeztem a mennyorszagba. Ez igy talan tulzas. Vagy legalabbis elindultam az odavezeto uton. Karacsonyra kaptam egy komolyabb feher burgundit. Tartogatni kene meg, de nem birtam megallni. Nem mindennap kerul az ember poharaba ilyen kaliberu bor. Vegulis nem teljesen olyan volt, mint amit vartam, de osszessegeben tetszett. Mar csak egy kerdesem maradt magammal szemben: Vakon kostolva is ilyen magasra tettem-e volna?
Konnyu szalmasarga-arany szin, majdhogynem attetszo. Lassu, olajos mozgas. Illat: Erett kajszibarack, sargadinnye, citrom, enyhe vanilia, nedves kozet. Illata eroteljes, ugyanakkor nem tolakodo. Megkostolva: a fent emlitetteken kivul meg sok mindent veltem felfedezni - hosszasan ismerkedtunk, volt idom - megpedig: sarga, erett korte, s alma, majd ananasz, mogyoro, s enyhe fustosseg illetve kremesseg. A szajat konnyeden kitolti, ugyanakkor nem nehezkes, a korty kiterjedt, s gazdag. Szep, vibralo savak, kis tannin, s kozepesnel cseppet erosebb alkohol. Utoize vegtelenul hosszu, negyedora mulva is az ember szajpadlasan tekereg. Nem lehet lerazni. Probaltam hibat keresni benne, de nem talaltam. Masnapra egy nagyon enyhe kesernye megjelent a korty vegen. Van benne tartalek boven, meg 10 ev biztos kinez neki. Waitrose, 13.5%, 7-8 pont kozott izlestol fuggoen, £47.50.

No comments:

Post a Comment