Search This Blog

Sunday 18 July 2010

Baden-Badener Winzergenossenschaft 2008er Spätburgunder Spätlese trocken


A Pinot Noir orok szerelem szamomra. Nemetorszagban Spätburgunder neven ismerik. Tegnap Elzasz-i turambol visszafele jovet (reszletek kesobb) Karlsruhe/Baden-Baden repteren vettem ezt a bort. A duty free bolt nagyon szegenyes valasztekabol esett ra a valasztas, meg egy masik nemet Pinot Noir-ra (amirol kesobb). Maga a repter nagyon kicsi, mondjuk Pozsonyhoz hasonlitanam, regebben kanadai legitamaszpont volt. Ez erzodik a borvalasztekon is, ami egyszamjegyu :( Helyi borokat arulnak - ami dicseretes . A Spatlese (kesoi, erett anyagbol) a szovetkezet jobb termeloitol lett valogatva. Szinre nagyon halvany, szinte attetszo, orrban szep gyumolcsos (afonya, szeder, ribizli), szajban mindezt hozza is, keves kaves-csokis jegyekkel tarkitva. Kozepes alkohol, test. Eroteljes hordohasznalatot feltetelezek. Jol ihato bor, tanninja keves. Vege talan kicsit rovid. 12 euroert vesztegettek, 5 pont legtetejere jo ez ma nalam.

2 comments:

  1. Nagyon jó Pinot Badenböl a dr. Heger Ihringenböl, de nekem inkabb a Ahr Spätburgunderek jönnek be (és van pár szép Rheingauból is, legútóbb egy 1938asat kóstoltunk Asmannshausen a legjobb hely), Ahr vidékröl fantasztikus: javaslom Adeneuer, Kreuzberg, Meyer Näkel és Co

    Milyen volt a Szeremley PN?

    ReplyDelete
  2. Hello!

    Nem ittam meg, mert ottmaradt Londonban a haveromnal (nem tudtam elvinni a repulore, a hulye szabalyok miatt, csak kezipoggyaszunk volt.) Igaz kostoltam mar tavaly, szvsz jo ar/ertek aranyt kepvisel 2000HUF-ert.
    Ami nagyon jo PN volt Elzaszban az ez:
    ROUGE DE ST HIPPOLYTE PINOT NOIR GEISSBERG CLOS DES AUBEPINES 2003 (Muller-Koeberle). Majd irok rola bejegyzest a heten. Miutan irtam az altalad vezetett kostolorol. :)

    ReplyDelete