Search This Blog

Monday 13 December 2010

Monteforte Passo Avanti, DOC, 2008 Soave, Veneto, Italy


Nem nagyon ittam soavet a multban. Par honapja azonban kostoltem egyet egy kostolon egy Jedivel, ami nekem nagyon bejott. Szerinte azon a tetelen mar a kezdodo oregedes jelei voltak lathatok, de nekem az erett tropusi gyumolcsok,s a zamatossaga igen tetszett. Mindig fedezunk fel uj dolgokat. Vagy megint raebredunk, hogy milyen keveset tudunk a vilagrol... Azota vettem par palackot. Sokaig nem lehet tartogatni oket, nem elfektetesre vannak kitalalva. A hazasitas dominans fajtaja a garganega, a videk Verona kozeleben terul el. Monteforte Passo Avanti: A Soave Classico statuszrol lemondva csavarzarral lattak el. Egy uj-zelandi borasz, bizonyos Matt Thomson munkaja, s az ujvilagi hatas erezheto is a tetelen. Rakos tesztahoz parositottam.
Szine szep klasszikus aranysarga, orrban gazdag,s buja, erett tropusi gyumolcsok tomkelege (banan,licsi), majd korte, citrom, mandula. Van mit szalazgatni. Mindezek jonnek a szajban is, elosszor a gyumolcsosseg, majd nemi asvanyos jegyeket is ereztem. Szaraz. Jo, elenk savak, kozepesnel erosebb test. Moderalt alkohol. A korty jol felepitett, "egesz". Zamatos. Decanterek is megplecsniztek parszor, talan nem veletlenul. 13%, £7.99, Waitrose, 5-6 pont kozott valahol. Meg biztos talalkozunk.

No comments:

Post a Comment