Search This Blog

Thursday 7 April 2011

4 bor a napokbol



Kicsit osszejottek ugyesbajos dolgaim a heten, ezert egyben, roviden rakom fel most a kozelmult borait.
A bolondok napi trefa a Sogrape Quinta de Azevedo 2009 Vinho Verde, Portugal (Waitrose, £ 6.99 - azota feljebbment) volt, bontas utan forrni kezdett, nem volt rossz illata, az ize azzonban savanyu volt, de nagyon. Ertekelhetetlen, nezhettem masik uveg utan...
Laurent Miquel Vendanges Nocturnes Viognier 2010 Vin de Pays d’Oc, South of France, nalunk vettem akcioban, asszem £5.66-ert, jo kis gasztrobor, 100% viognier, semmi kulonleges, de teszi a dolgat, orrban kicsit visszahuzodonak talaltam, viragok, citrom, kostolva korte, kajszibarack, citrom, kremes, aceltartaly, szuret ejjel. A pinceszetnek lesz vagy 3 uj bora a kozelgo borvasaron. Kivancsi lettem rajuk. 13%, 5 pont.
Weninger Blaufränkisch Hochäcker Mittelburgenland DAC 2007, Austria. Meghogy "nem sokakat érdekelnek a szomszéd borai"? Idezet palacktol az MA-rol. Nem lathatjuk magunkat, hogy hol tartunk, mit tudunk, ha nem ismerjuk a kozvetlen kornyezetunket se. A sogorok meg kb. kovetendo pelda szvsz. Ezt kaptam a penzemert: Sok voros gyumolcs, meggy viszi a palmat, fuszerek, fustosseg, barsonyos tannin, sav nagyon markans, hossza kozepes. Eroteljes, mondhatni robosztus, de mindene meg is van hozza. Lecsuszott hamar. A Wein & Co-ban vettem, kb 12 ojro volt, 7 pont alja.
Tesco Finest Tingleup Great Southern Riesling 2010 , Australia.
Ehhez a borhoz van egy moralis kerdest feltevo sztorim: Nagyon siettem tegnap, 600 km autozas - idore - szolt a tortenet, beugrottunk az autopalya melletti bevasarlocentrumban levo TESCO-ba (pisiszunet), korbeneztem borugyben, nezegetem a rizlingeket, rajtam kivul csak egy oreg nenike volt a soron, s pakolta a 2 uveg pezsgot szorgalmasan a taskajaba (£30 volt darabja). Ha szolok a szemelyzetnek, s ugy lesz belole, jon a yard,s esetleg tanuskodni kell, akkor ottragadhatok, s elkesek, ami nagy bukta lett volna. Ki mit tett volna?
Visszakanyarodva a borra, amit talalomra leemeltem a polcrol a vegen:
Nagyon tiszta tipikus rizlingillat, kostolva viragmezo, citrancs, nem tul bonyolult, de szeretheto. Nagyon alacsony alkohol, kis maradekcukor, vege rovidke. Volt nyaltermeles rendesen. Tesco, 11%, £8.99, 5 pont, de hozzatennem, ennyi penzert van jobb bor a szigeten.
Ui1: vasarnap megyek Elzaszba, nem tudom meg mikor irok legkozelebb.
Ui2: kepek holnap.
Ui3: Valaki letiltatta a blogom megosztasat a facebookon, miszerint abusive...?????
Nem ertem.
Ui4: 20 percre ra meg elfogadta a linkelest a facebook. Ezt sem ertem.

No comments:

Post a Comment