Search This Blog

Monday 5 December 2011

Az Elmult Het

Mozgalmas het van mogottem.
Eloszor a John Lewisban tartottam egy kostolot, ahova en valaszthattam, hogy mit viszek. Mivel tudtam, higy sokan lesznek - en meg egyedul, ezert probaltam az egyszeruseg szabalya szerint 3 bort vinni, egy feheret, egy voroset, s egy bubisat. Mert ez utobbi nelkul itt Angliaban az eletet/partyt elkepzelni nem lehet. Az emlitett trio: A feher - Domäne Wachau Grüner Veltliner 'Terraces' 2010, a voros - Baroncini San Colombano 2008 Chianti Riserva, Tuscany, Italy, s a bubis, amit az X-Factorban is reklamoztunk - Freixenet Excelencia Brut 2009 Cava, Spain. Imadtak is, ennek volt a legnagyobb sikere.
A het kozepen a francias csoportommal tartottunk egy boros-kajalos estet. Suli helyett, mert sztrajk volt. A tanar fozott (choucroute), en meg a borokrol gondoskodtam. Mivel franciat tanulunk, ezert a borok onnan voltak. Egeszen pontosan Elzaszbol. Jart utat jaratlanert el ne hagyj! Nagyon jol sikerult este volt. Mutatott borok - nagyjat korabban mar analizalgattam az oldalon: Eloszor ket szovetkezeti bor Beblenheimbol: Grafenreben Riesling 2009 es a Pinot Gris Réserve 2010. Majd Domaine Paul Blanck Gewürztraminer 2009. Ugye ez mind feherbor, s itt gondban voltam. Vittem volna valami voroset is, de az uzletben nem arulunk. Cegunknel van, de nem nalunk. Mit is vigyek? Vittem magyar bort. Egy Raspi KF 2007 -et. A kekfrankos legendaja miatt megvolt a francia kapcsolat is. Igazabol elsosorban egyik csoporttarsam velemenyere voltam kivancsi akinek WSET Diplomaja van, s a Champagne Perrier-Jouët kepviseleteben dolgozik. Verdikt: "Good, would drink the whole bottle, like it, especially the minerality, saltiness, however, the nose is better, than the wine itself." Majd kis gyumolcspalinkat is toltottem belejuk. Lassanak ilyet is.
A harmadik kostolot az uzletben tartottam, a Sopexa jovoltabol mult szombaton. Itt eloirtak, hogy mit kell kostoltatnom, termeszetesen Del-Franciaorszagbol. Itt a kulonleges, szokatlan, nem ismert szolofajtakra mentek ra. Château d'Aydie 2007 Madiran, Tannat, szinte fekete, nagyon robosztus, egypoharas, s jo. Duc de Vendôme 2010 Saint-Mont Pays du Gers, itt a neten kellett utananeznem a fajtaknak: Arrufiac, Petit Courbu, Gros Manseng. Deligyumolcsok hada, jo sav, szeretheto, idealis feherhusu halhoz. Château Bouissel Classic 2008 Fronton. ezzel a borral mar reszletesen foglalkoztam korabban a blogon. Negrette, aceltartaly, csak a gyumolcs. Nem rossz. D'Assemblage Blanc 2010 Vin de Pays des Côtes de Gascogne Colombard + Ugni Blanc, nincs tulbonyolitva, teszi a dolgat, jo sav, zold/citromos izvilag.
A ket feherbor porgott nagyon a visszajelzesek alapjan.
Van egy meghivom egy kostolra, mint vendeg: Champagne Perrier-Jouët jovoltabol, mivel 200 evesek iden. Errol reszletesen majd kesobb.
Utoirat: Borhoz nem kotheto, de az egyik kozeli munkatarsam £1000000-ot (milliot) nyert az Eurolotton, ma tudtam meg. No comment.

No comments:

Post a Comment