Search This Blog

Tuesday 5 June 2012

Mahi-Mahi + Taboexa Albarino



















Boros blogomon neha kapcsolodo temakat is erintek. A mai poszt is ilyesmi akar lenni.
Cegunknel eleg komoly friss halkinalat van, tegnap vettem egy mahi-mahi nevu halat. fogalmam nem volt rola, hogy mi is az. A pultos csaj sem tudott sok infot mondani, azonkivul hogy meleg eghajlat. Otthon aztan gugliztam egyet-kettot, s rajottem, hogy ez az aranydurbincs hawaii neve, s az angolszasz orszagokban ezen az egzotikus neven forgalmazzak. Szep, feherhusu hal, gyorsan no, s izletes is. Bepacoltam ejszakara egy feherbor+viz+hagyma+pirospaprika+mustar, so, bors lebe. Masnap egy keves level egyutt legmentes alufoliazacskoban 20 percig sutottem 190 fokon. Pofonegyszeru, nem cifraztam agyon. Lehetne hozza rizottot kesziteni, de en lusta modon csak elorecsomagolt zacskos zoldsegkoretet tettem melle. Ja, meg a bort:

Taboexa Albarino, Rias Baixas, DO, 2011, 12.5%. Mult heten, a borvasaron vettem, allitolag a rizlinghez kapcsolodik a fajta, haletelhez idealis. Attetszo, halvany zoldessarga szin, orr kifinomult, s nagyon tiszta, citrom, barack, viragok. Megizlelve kremes, sok, de finom felepitett sav, kozepes test, s alkohol, barack, citrom, erett alma, aszalt gyumolcs, mez,s fuszerkeverek. A korty jo, nagyon itatja magat. Hossza/lecsengese is szep. Eros 6 pont, kb £9, Waitrose.

A bor kepet a cegtol loptam, s a 2009-es bor van rajta.


Utoirat: Richard Hemming 16.5 pontra tette a napokban, s ezt irta rola: Slaty, tight, green apple fruit, plenty of acidic drive, flint and seashell character. Tasty, vibrant stuff. (RH) 12.5%

No comments:

Post a Comment