Search This Blog

Tuesday 17 July 2012

Hogyan tovabb?

Nem is tudom, hogy meg kell-e irnom ezt a bejegyzest? Ide tartozik-e egyaltalan? Nem borrol fog szolni, hanem azon morfondirozok, hogy hogyan tovabb. Jovo heten megcsinalom a WSET Level 2 Distilling Knowledge-t, ami a Level 4 Diploma egyik modulja, de persze ujra kell belole vizsgazni, ha jol tudom/ertem, mert mas a szamonkeresi mod. Teszt illetve essze + a kostolas.
A Diploma lenne a kovetkezo lepcsofok szamomra, de a £3400 tandij + koltsegek elegge elrettento szamomra. Ebben a szektorban ez a minimum kovetelmeny, ha azt akarod, hogy komolyan vegyenek. Legkozelebb Manchesterben lehet csinalni. Ceg nem tamogatja, mar eleget tudok a munkakorom ellatasahoz, osztondijjat nem kaphatok ra, mert teljes munkaidoben dolgozom, szoval nekem kell ra eloasni a lovet.
Korbeneztem meg a neten kepzes ugyben, s talaltam egy foiskolai kepzest, nagy atfedesekkel a tanitott tananyagban a Diploma modulokkal. Fundation Degree in Wine Business a kurzus neve, Plumpton College, Brighton kozeleben, innen kb 500km. Kicsit utananeztem ennek az intezmenynek, s kiderult hogy pl a nagy angol pezsgotermelo cegek boraszainak szine-java tanult naluk. A Renishaw Hall borasza is eppen vegzos naluk, igaz a termeloi szakon. Szoval jonak tunik. De a ket eves kepzes cirka £16400. S ugy irjak, hogy kozben lehetseges megcsinalni a WSET Diplomat is. Fel is hivtam a tanszekvezetot, s ki is derult, azt a vegzettseget nem adja a kepzes, hanem azt tanacsoljak, hogy csinald a kettot egyszerre, s fizesd is. Na ezzel nem vagyok nagyon elorebb. S a WSET nem szamitja be a foiskolas vizsgakat. Forditva elfelejtettem megkerdezni, ha mar megvan a Diploma, s ugy csinalja valaki az akademai kepzest, akkor mi van? Mentesseg tantargyakbol? (Ja, a WSET nem szamit akademiai kepzesnek). Masik nagy problema az 500km-es tavolsag. Ha nappalin csinalnam, akkor fel kell adnom az allasom, amit szeretek csinalni, s a 2 ev utan kb £40000 diakhitelem lenne. Ha estin csinalnam, akkor meg heti masfel napot kell benn tolteni, de lehetetlen innen bejarni, tehat megint fel kell adnom a munkahelyem. Viszont jo lenne ujra visszaulni az iskolapadba teljes idoben. Azt is fontolora kell vennem, hogy eleg jo vagyok-e ehhez? Vagy nem?
Szoval, most ugy nez ki a dolog, hogy melo mellett csinalom a WSET Diplomat, s a fosulit meg talan utana.


Vegezetul alljon itt ket link a fent emlitett kepzesekrol:
http://www.wsetglobal.com/documents/l4_diploma_spec_2012_eng.pdf
http://www.plumpton.ac.uk/pages/coursedisplay.aspx?PageClass=Course(FT)&PageID=64&PageTitle=Foundation%20Degree%20in%20Wine%20Business&LevelID=HE

No comments:

Post a Comment