Search This Blog

Tuesday 22 May 2012

LIWF 2012 elso nap















































Persze a nagyar pavilonhoz vezetett utam eloszor. Elso blikkre semmit nem valtoztattak a pavilonon, ugyanaz a koncepcio, mint tavaly. Most megyek vegigkostolni a borokat.
Haat, ez nem ugy sikerult, mint ahogy terveztem. Mar az Fekete Bela bacsinal leragadtam 1 orara, majd Spiegelberg Istvannal toltottem nemi idot. Elobbinel a 2007-es Juhfark tetszett, mig utobbinal a 2010-es Furmint, illetve 10-es Juhfark kesoi szuret. Hihetetlen, hogy Istvan milyen komoly borokat csinalt abban a katasztrofalis evben! Itt mennem kellett a libanoni kostolora, amit Tim Atkin tartott, lasd kep. Itt megtudtam, hogy nemcsak a Chateau Musar letezik arra. Van vagy 2000+ hektar szolojuk osszesen az egesz orszagban, s nyomulnak, mint allat. A borok stilusa francia befolyas, stilus, fajtak, neha mediterran s bordoi keverve. Rossz bort nem mutattak. 2 bort emlitenek: van Pinojuk (Chateau St. Thomas)!, illetve egy feher hazasitas Chardonnay+Viognier+Muscat d`Alexandrie (Domaine des Tourelles), amit a M&S fog belistazni hamarosan, s nem mi, sajna. Igen egyben volt, zamatos, s megfizetheto ar, kb£9.
Ezutan visszakanyarodtam a magyar standhoz. S folytattam beszelgetesemet Istvannal. Erdekes volt. Erdemes volt elmelyedni Somlo, magyar bor temaban. Itt megtudtam azt is, hogy volt olyan magyar kiallito, akinek az osszes bora eltunt, s ott alltak a semmivel 3 napra. Az egesz utjuk ment a levesbe. Nagyon gaz.
Ezutan 2 masterclass kovetkezett, eloszor Boutinotektol a Rhone Volgyerol tanulhattam, ami szamomra meg hasznos is, mert arulom a boraikat is. Ha jol tudom akkor a 75 ferohelyre tuljelentkezes volt, massziv sor allt a kezdesnel. Ugyanezen helyszinen kicsit kesobb zajlott a palinka kostolo is. A kontraszt: kb 15-en voltunk...Pedig az eloado nagyon lelkesnek s felkeszultnek tunt. Az eloadast 3 szoban lehet osszefoglalni: minoseg, minoseg, minoseg...Talan a holnapi magyar borkostolon tobben lesznek.
Folyt kov holnap.








No comments:

Post a Comment