Search This Blog

Thursday 24 May 2012

LIWF 2012 masodik nap














































A masodik napon foleg kostolokkal foglalkoztam. Betablaztam magam egesz napra, s nem nagyon maradt idom nezelodni. Kar, hogy nem lehet ketteosztodni, hogy minden esemenyre eljussak. Eloszor egy Penfolds kostolon vettem reszt, Peter Gago tartotta, aki talan a repulo winemaker ekes peldaja. A Penfolds egy nagy, s kb. 170 eves multra visszatekinto ausztral ceg, ikonikusnak szamito borokkal, mint pl. a Grange. A kostolo profin volt megszervezve, oriasi tuljelentkezes volt ra, sokan be sem fertek. Nem aproztak el, minden resztvevo kapott egy 350 oldalas konyvet a cegrol, s a borokrol. Szolot 4 allambol szuretelnek, s a beleposzintet elhagyva kezdodnek az erdekes dolgok. Nincsen stilus, a filozofia az, hogy a szoloben dol el szinte minden, minimalis beavatkozas, s az is tetszett, hogy az aktualis hazasitasnal vakon allitjak ossze a teteleket, ezert azok evente valtoznak (fajtaosszetetel aranyok, egyeb), s igy szvsz csak minosegrol szol a dolog. A jobb teteleiket sokat fektetik, mire piacra kerulnek.
Kesobb reszt vettem ket WSET Diploma szintu kostolon, ahol vakon kostolhattunk 3-3 feher, s voros bort.Ez szamomra kivalo alkalom tudast ellenorizni, frissiteni. A fehereknel kettonel az orszagot, s a fajtat is sikerult beazonositanom, s a harmadiknal sem jartam tul messze (elzaszi vagy ausztral rizling?). Azt azert hozza kell tenni, hogy ez nem vizsgakorulmenyek kozott tortent, s tovabba volt segitseg, s megbeszeltuk a dolgokat a tobbi kostoloval illetve eloadoval. Igy konnyu. Mondjuk probaltam eloreszaladni, s veluk csak visszaellenorizni. A vorosok ugyanazon videkrol szarmaztak, itt megvolt a minosegi sorrend, a stilus is, de bozsonak (Beaujolais) gondoltam az elsot, kozben meg Valpolicella volt.
Kesobb reszt vettem egy eoadason, amit dr Pascal Chatonnet francia tudos/bortermelo tartott borhibakrol. Sok-sok "magas" kemia volt benne, ami nen igazan erossegem. A tema az erdekes volt, s a vegso konkluzio: nem a pinceben, hanem a szoloben kell eldolnie a dolgoknak. Julia Harding MW-el jol elbeszelgettek a dologrol, en csak figyeltem.
Volt egy magyar kostolo is Caroline Gilby MW altal. Na, itt telthaz, soot tuljelentkezes volt, amit orom volt nezni. Az eloadas is tetszett, bemutatta az orszagot, borvidekeket, s a jelentosebb fajtainkat borokkal. s mindezt nagyon lelkesen! Amit maskepp csinalnek: A borokrol irasos referencia semmi nem volt a vendegeknek, tovabba felraknek egy allando terkepet a falra, ahol ra tudna mutatni az aktualis videkre, ahonnan a bor szarmazik, mivel nem hiszem hogy a kulfoldi resztvevok vagjak oket fejbol...
Hazafele a DLR-en talalkoztam meg vetkozos Chesterrel is. Ki is o? http://www.darenberg.com.au/









No comments:

Post a Comment