Search This Blog

Tuesday 8 February 2011

Royal Tokaji Furmint 2008



Tegnap vegre megjott a karton borom a Bortarsasagtol:). Azt hozza kell tennem, hogy nem a ceggel hozattam el ide, mert az kb. 15e Ft postakoltseg, hanem kiszallittattam egy kis futarceghez Magyarorszagon, s ok fele aron, £25-ert elhoztak. Ott sporol az ember, ahol tud. Furmint ferbruar van, igy rendeltem par uveggel. Elsonek a Royal Tokaji Furmintot terveztem kidugozni. Az mar az en "balszerencsem", hogy voros es feher kollega ugyanezt a bort irta meg tegnap: http://borvirag.blog.hu/2011/02/07/royal_tokaji_furmint_2009.
Dugoja kisse morzsolodott, s be volt azva. Nem jo jel. A bor azert rendben volt. Tiszta, zoldes-sarga szin, illata fenomenalisan osszetett, erett vadkorte, zoldalma, mezes jegyek az eloterben, majd egy kis citrom, s fahejjas, fuszeres veg. Kostolva a mezes-citromos-tropusi gyumolcsos vonalon haladhatunk sokaig. Szaraz, kozepesnel nagyobb test, alkohol szamomra tul sok, talan ez az egyetlen felrohato hibaja. Kozepesnel kicsivel erosebb sav, hossza jonak mondhato.Nagyon korrekt, szeretheto bor, s az ara is barati. Meg sok hasonlot a piacon! Cegunknel is szivesen latnam a polcon az angliusok okulasara!
Bortarsasag, 14%, 1500Ft. Most 5 pont legteteje, ha az alkohol csokken, lesz ez meg 6-os is.

Utoirat
Keszult hozza etel is: Delia's Hung Shao pork with steamed greens and fragrant rice,
http://www.waitrose.com/recipe/Delia%27s_Hung_Shao_pork_with_steamed_greens_and_fragrant_rice.aspx
Igaz a rizs helyett lo mein noodles-sel.

2 comments:

  1. Egyébként neked módodban áll ezt a bort szerezni a céged számára?
    Elég sok készül, angol a tulaj is, ugye, oda is viszik sztem a bort, plusz egy könnyen érthető, tipikus furmint jó minőségben, normális áron...

    A következő évjáratokra gondoltál ott, hogy "ha csökken az alkohol, lesz ez 6 is"? Vagy ez a bor még szépülhet szerinted?

    ReplyDelete
  2. Barmit szerzek be azt a sajat penztarcam banja. A cegemnel a Kelet-Europaert felelos beszerzot probaltam mozditani - irtam neki magyar borugyben info e-mailt - lasd korabbi bejegyzesem. Sajna nem vagyok napi kapcsolatban veluk. Persze biztos megkostolnak, ha valaki kuldene kartont nekik. Ez a bor jol eladhato lenne az nalunk, ugy gondolom.
    A masik kerdesedre: Az alkoholszint sosem modosul egy lepalackozott borban, tehat a kovetkezo evjaratokra gondoltam, ahogy feltetelezted. Ez a bor szvsz nem javul mar, nem tartogatnam sokaig. Max 1-2 ev.

    ReplyDelete