Search This Blog

Thursday 24 March 2011

Puklavec & Friends Sauvignon Blanc 2009 Szlovenia


Nem vagyok egy nagy SB fan, az itt meno £6-10-os uj-zelandi vonal tulsagosan a - nekem tul eros -savrol szol, s masrol szinte alig. Egy borban azt szeretem, ha ennel eroteljesebb karaktert villant meg. (Ezt nem tudtam olyan jol megfogalmazni, mint eredetileg szerettem volna). Nalam a rizling, a fuszeres tramini a meno. Ez a bor kb fel eve jelent meg nalunk, s meg soha nem volt akcioban, de most igen, szoval vettem egyet, s megkostoltam. Ha jol tudom, mi vagyunk az egyetlen nagy lanc a szigetorszagban, ahol szloven bort lehet kapni. Magarol a pincerol szinte semmit sem tudok. Jeruzalem nevezetu falu kornyeken talalhato, Kelet-Szloveniaban, nagy volumenben termelnek, s kezi szuret. Mikor megprobaltam tobbet megtudni a cegrol arra a megallapitasra jutottam, hogy a honlapjuk nagyon zavaros, abszolut nem felhasznalobarat. A bor viszont jo, mondjuk IWSC 2010 Best in Class-kent ez elvarhato. Megha nem is a kedvencem.
Szinte attetszo, nagyon jol atlatni a poharban levo folyadekon. Illataban a dominans citrom majd bodza, egres, s kis vagott fu. Kostolva is ezeket eszlehetjuk kiegeszulve egy nagyon hatterbe huzodo tropusi gyumolcsos vonallal (grapefruit), nagyon markans savat mutat, a meglehetosen hosszu korty vegen egy enyhe kesernye. Kozepes alkohol, teste szinte alig. Itatja magat. Jol elkeszitett iparosmunka.
Waitrose, 12.5% £6.74 akcioban £8.99-rol, 5 pont teteje.
Azert a furmintjukat szivesen megkostolnam, ha tehetnem...

A kepet munkahelyem honlapjarol nyestem.

No comments:

Post a Comment