Search This Blog

Tuesday 27 September 2011

Gere Attila Cabernet Sauvignon Barrique 2005


















Nem vagyok egy nagy Villany vagy blockbuster fogyaszto. Mostanaban inkabb az elegans feherborok hoznak lazba inkabb. Pont emiatt ugy erzem, hogy neha kell bontanom ilyesmit is, hogy kepben maradjak. Ja, meg az elvezetert:) Ezt a palackot 4 eve orizgetem, ugy ereztem eljott az ideje. Igaz, a napokban bekoszontott, s itt meglehetosen szokatlan venasszonyok nyara miatt nem mindenki ezt a jellegu bort bontotta volna. Ellenben az etelhez ment, szoval felbontottam tegnap este, ma meg csak visszakostolgatom ezen sorok irasa kozben.
Gere Attila Cabernet Sauvignon Barrique 2005 - 13.5%. Granatvoros mag, jopar arnyalattal vilagosabb, szeles karima. Tapad. Illata erett, nagyon hangsulyos, s gazdag. Elsore a hordohoz kapcsolhato illatjegyek tunnek fel, cedrus, vanilia, szerecsendio, fuszerek, majd az erett erdei gyumolcsok halmaza (szeder, feketeribizli, egyeb bogyok) megspekelve nemi dohannyal, avarral, nedves folddel. Felvonultatja a teljes elvarhato palettat. Megizlelve is majdnem ugyanilyen jol teljesiti az illat altal felfokozott elvarasokat. A tannin teljesen beepult, de ugyanakkor enyhen szarit. A korty joivasu, megha kicsit sulyosnak, testesnek is bizonyul. Alkohol kozepes felett picivel, s a savak sem illantak el, mint azt vartam volna. Hossza kozepest atlepi. Az illata erosebbnek bizonyul a korty teljesitmenyehez kepest. Hianyoltam kicsivel tobb eleganciat, fineszt. A 6 eves bor most lehet csucsa kozeleben, mar nem hiszem hogy fejlodne tovabb. Szep munka. Boven 6 pont jobbik fele, 4000+ Ft.

No comments:

Post a Comment