Search This Blog

Friday 27 August 2010

Aurelia Prima Rose, Chateau De Fontlade, Provance, France


Par napja cegemnel francia borhetek kezdodtek. Kb 50 fajta bor van akcioban, melyek nagy reszet nem forgalmazzuk allando jelleggel, csak erre a rovid idoszakra lettek belistazva. A mai napra kostolot terveztem a delutanra, ami sajna nem jott ossze, mert nem volt ra idom. Helyette vettem feltucat bort - a nagyja a fent emlitettekbol van - s itthon fogom oket vizsgalgatni kozelebbrol. Mivel a mai menunek csirke curry volt betervezve egy rozeval kezdtem. A roze az ideails gasztroborok egyike (a pezsgo mellett), szinte mindenhez batran fogyaszthato, ebben a melegben meg kulonosen.
Regebben nagyon nem voltam megbaratkozva sem a feher, sem a rozeborral sem, szinte mindig vorosbort fogyasztottam. Majd az egyik tankonyvemben olvastam egy erdekes feladatot: kostolj bekotott szemmel, csak az orrodra, a szadra hagyatkozva, s probald megkulonboztetni a feherbort a vorostol. Nem nagyon fog menni a dolog. A bor szinenek nagyon nagy szerepe van abban, hogy mit allapitunk meg a borrol. Foleg testes, nehez vorosborokat ittam akkoriban. Tettem egy probat egy fuszeres traminivel Paul Cluvertol, s azota gyokeresen megvaltozott a velemenyem. Minden bor meger egy probat, s majd elvalik. Tobbek kozott ezert nem ertem az ABC klubtagokat peldaul.
A mai bor remekul passzolt a kicsit csipos szoszhoz. Provancebol (Del-Franciaorszag) kerult asztalomra. A regio meltan hires az ott keszult rozekrol. Egyenlo aranyu hazasitas shirazbol es grenachebol. Kezzel szuretlve. Az elozo evjaratot megplecsniztek Maconban a derek franciak.
Tokeletes Hello Kitty-s rozsaszinnel nyit, nem aprozza el. Enyhe CO2. Konnyed, jatekos mozgas, nem torpan meg a poharban. Illata eperdzsem, malna. Szep. Szajban is az eper dominal, Donald-rago, nemi szegfuszeggel megbolonditva. Konnyu, test alig, korty is jol strukturalt, alkohol nem banto, pedig 13%, az egyetlen negativum talan egy egeszen enyhe kesernye, amit a vegen erezni veltem. Vacsora utan atnyergeltem froccskent valo fogyasztasara, mar alig van a palack aljan...
5 pont vastagon, Waitrose, £6.59 akcioban.
Utoirat:
Ma frissitettem a Varmegye Borai-s bejegyzest, megjott a meg nem vegleges borlista.

No comments:

Post a Comment