Search This Blog

Saturday 21 August 2010

Terra Andina Altos Carmenere-Carignan 2007, Chile


Par honappal ezelott voltam a Sheffield Food Festival-on, s ott kostoltam ezt a bort eloszor. Lett volna ott egy jonak indulo kostolo, 5-6 resztvevo borbolttal a varoshazan. Azonban mindenki visszalepett az utolso pillanatban egyetlen ceget kiveve. Csak az Oddbins maradt a kicsit odd (fura) kostolot megtartani. 8-100 bor helyett marad tucatnyi, igy tobb ideje volt az embernek mindegyikre. A belepo ara bezzeg maradt. A kostolorol 2 bort kell megemliteni, az elso a pinceszet Carmenere Rose-ja, ami varakozason felul teljesitett, a masik pedig a kepen lathato voros hazasitas, 60% Carmenere Maipo-bol illetve 40% Carignan Cauquenes-bol. Ez utobbi regio nevet ha valaki megprobalna kiejteni nekem! Oreg tokekrol lett szuretelve, szuretlen, francia illetve 30% amerikai tolgyben erlelve. Akkor megigertem magamnak, hogy meg kozelebbrol meg fogunk ismerkedni egymassal. Ennek most jott el az ideje.
Az illataval hosszu percekig ismerkedtem, nagyon komplex, intenziv, suru, sok gyumolcsel: szeder, afonya, fekete cseresznye, vanilia, cedrus. Allt, mint a covek. Megkostolva sem okozott csalodast, a gyumolcsok szepen valtogattak egymast, sosem tolakodoan, hanem egyseges egeszkent. Nem hianyoltam semmit, tannin nem bantott, hanem egyensuly volt, megvolt az eleje, kozepe, s vege a dolognak, kitoltotte a szajat. Sulyos, testes bor, de jol esett inni. Az alkohol alig eszreveheto, pedig 14%. Elvarazsolt. 7 pontra lonem be, £11, Oddbins.
A kepet a pinceszet oldalarol halasztam.

No comments:

Post a Comment